Huschka Beveiliging en Jonge Geesten: Een Geslaagde Samenwerking
Soms zijn het de jonge geesten die de frisse wind brengen! Net voor de zomervakantie sloegen vier enthousiaste beveiligingsstudenten de handen ineen met drie creatieve AV Media-studenten van ‘Spread’, een leerbedrijf bij mboRijnland en LLokaal. Hun missie? Een bezoek brengen aan Huschka Beveiliging en de bedrijfscultuur onder de loep nemen om te ontdekken hoe aantrekkelijk dit bedrijf is voor jongeren.
Gewapend met nieuwsgierigheid en een flinke dosis energie, gingen ze aan de slag. Ze inspecteerden de website, stelden prikkelende vragen op voor het personeel en bekeken elk hoekje en gaatje van Huschka. Hun doel? Achterhalen wat Huschka aantrekkelijk maakt en waar er nog ruimte is voor verbetering.
Na een grondige inspectie keerde het team terug naar mboRijnland, waar ze hun bevindingen uitwerkten. Een week later was het Huschka’s beurt om op bezoek te komen voor de grande finale: de presentatie van de scanresultaten.
Huschka was enthousiast over de tips met betrekking tot sociale media. Ze beseften dat een grotere online zichtbaarheid, bijvoorbeeld op TikTok, de aantrekkingskracht van het bedrijf zou vergroten. En dat was nog niet alles! Ze waren zich niet volledig bewust van de positieve aspecten van hun bestaande personeelszorg, zoals het hebben van een vertrouwenspersoon en een handige app voor hun medewerkers.
Nu, een aantal maanden na de scan en de aanbevelingen ter harte te hebben genomen, merkt Huschka een toename van stageplek-aanvragen en wordt Huschka ook meer gevonden door sollicitanten. Dit succes is een ware beloning voor hun inspanningen om zowel online als offline een aantrekkelijke werkgever te zijn.
Wat het project echt bijzonder maakte? De studenten voelden zich serieus genomen. Geen stereotiep gemopper over ‘de jongeren van tegenwoordig’, maar oprechte betrokkenheid. Huschka omarmde hun bevindingen en bewees dat frisse ideeën altijd welkom zijn!
De kers op de taart was een levendige reportage door Unity.nl, de lokale radio- en tv-zender. Deze samenwerking leverde waardevolle content op voor zowel Huschka als mboRijnland en gaf de studenten het gevoel dat ze een waardevolle bijdrage hebben geleverd. Een perfect voorbeeld van hoe jonge geesten de toekomst kunnen vormgeven!